2009. szeptember 22., kedd

Melegvíz

Az egyik gyengém.
Egy csésze teával bármikor megkínálhatsz, nem fogom visszautasítani!
Ha már mosogatás, akkor forró melegvízben.
Arról nem is beszélve, hogy az esti fél órás zuhanyzás nekem felér egy meditációval...

Csak sajnos ez mind-mind pazarlás (a teáról majd később), ki kéne küszöbölni. Nem is beszélve róla, hogy Földanya is biztos örülne, ha egy kicsit óvatosabban bánnék a földgázzal...

Tudom, hogy sok háziasszonynak alap, hogy külön mosogat és külön öblít, de nekem ezt meg kellett szoknom (1 tálcás mosogatóm van és nem voltam meggyőződve arról, hogy ezt ebben is lehet kivitelezni). De sikerült. A titok, hogy egy kis sugár hidegvizet hagyok annyira folyni, hogy a szivacsot mindig tudjam öblíteni. (És gyorsan le tudom mosni a kezemről a habot, ha megszólal a moboilom ;) )

A zuhanyzás már keményebb dió, mert egyszer megnéztem: kb. ugyanannyi melegvizet (vagyis vizet és gázt) használok el zuhanyra, mint ha beülnék és teleengedném a kádat... Ez viszont abszolút önuralom kérdése sajnos, próbálom mindig csak 2 perccel lerövidíteni az esti szeánszot. De ez nálam főként nem tisztálkodási, hanem lelki függőség - nehezebb "elbánni vele", mint a mosogatás problémájával.

És akkor még a hajmosást nem is említettem, pedig erre büszke vagyok: csak gyors vizezésre használom a meleget, aztán samponozás alatt elzárom a vizet (kis hidegvíz itt is kell, legalább is nekem, hogy utána ki tudjam nyitni rendesen a csapot). Ugyanígy balzsamozásnál is, aztán itt a trükk: az utolsó öblítés (legalábbis amíg nincs tél) már hideg vizes! Állítólag csillogóbb lesz tőle a haj (fejbőrömhöz már csak akkor ér, ha én akarom, mert a balzsamot odáig nem teszem fel) és a gáz sem fogy. Sok kicsi sokra megy alapon :)

Ha pedig már megszépültem, jöhet a tea. Hogy mi a teában a pazarlás? Büszkén állítom, hogy nálunk semmi! :) A titok nyitja, hogy pontosan tudom, hogy mekkora a teáskancsóm és pont annyi vizet forralok a vízforralóban. Második mesterfogás, hogy meg is csinálom a teát :) Barátnőm itt bukta el régebben a "tea-ceremóniát" és kezdhette előről a forralást - megint sokra megy a sok kicsi. Most vett egy teafőzőt, ami le is főzi a teát, azóta nem tudom, mik a tapasztalatok?

Tiszta ruha... "A"-kategóriás mosógépet vettünk és amit lehet, 30 fokon mosok. Aztán van, amit 90-ben kell... Sajnos ebben a témában nem vagyok nagy szakértő, de ha valakinek vannak erre vonatkozó tippei, nagyon szívesen fogadnék néhányat!

Ti hogyan csináljátok?
  • Hogy mosogattok? Környezettudatosan? Takarékosan? Ismertek valami jó trükköt?
  • Van valakinek tapasztalata mosogatógéppel? Takarékosabb, mint a kézi mosogatás?
  • Hogy álltok a vízforralóval/teafőzővel?
  • Hány fokon mostok? Hogyan mossak takarékosabban géppel?
  • Milyen mosóport használtok? És öblítőt?
  • Alternatív mosási technikákban van valakinek tapasztalata? Mosódióról és társairól szívesen olvasnék!

Köszönöm a válaszokat!

3 megjegyzés:

  1. Ha a mosásnál tartunk, én igazán sokat szoktam mosni, sszóval vannak tapasztalataim...
    Sokan állítják, hogy ha félig töltöd a gépet, az takarékosabb.. Csak szólok, hogy eddig ezzel még senki sem tudott meggyőzni, hogy kicsit kevesebb vízzel ugyan, de ugyanannyi ideig baromi sokat spórolhatnék.. ;)
    A mosógépek sajnos fogyó eszközök, ma már úgy rakják össze őket, de nekem még egy sem ment tönkre a kezeim között (kivéve a beszorult zoknik..;) és ha jól megpakoljuk, attól nem lesz baja (csak nehogy féltöltetűn maradjon a beállítás:)! Ugyanannyi vizet és energiát használ, szóval gyűjtsük a szennyest!!! :) A kézi mosásnál nem kell folyó víz alatt történnie. Elég, ha a mosdóba engedett vízben kimossuk. A mosószerrel is bánhatunk csínján, kivéve, ha nagyon koszos a ruha :) az öblítőt meg lehet higítani, vagy töményen csak keveset használni, ha nem azt akarjuk, hogy a párunk után fussanak a csajok, és a mellkasukhoz dörgölőzve az ingüket szagollgassák ;)

    VálaszTörlés
  2. Azért a nagyon megtöltéssel vigyázzunk, a pasim képes annyira kibélelni a gépet, hogy utána azt is vasalni kell, amit addig soha. :)
    Használtam mosódiót, néha most is, szívesen írok majd róla posztot. Meg adok próbaadagot is, ha kérsz. :)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk a férjem mos és profi munkát végez ;) Mármint a mi az eddigi ismereteinket jelenti. Szívesen kipróbálnám a mosódiót és örülnék posztnak a használatáról (tapasztalatok, használati tanácsok, stb.)

    Akkor a felezős gombot ne is keressem, nem éri meg? :D Igaz, eddig szükségünk nem is nagyon volt rá, mert szennyes mindig van bőven...

    VálaszTörlés